2011. szeptember 21., szerda

Vendég Blogger - RedAngel bejegyzése - Jean M. Auel - A barlangi medve népe


Jean M. Auel: A barlangi medve népe 






Bejegyezte:





Rövid Leírás:

Valamikor az emberiség hajnalán egy aprócska kislány és egy kicsiny törzs küzd az életben maradásért. Útjaik összetalálkoznak, sorsuk összefonódik, jóllehet a szőke, sudár termetű, nyúlánk Ayla minden tekintetben elüt a Barlangi Medve népének görbe lábú, kiugró homlokereszű, szőrös testű tagjaitól… Egy távoli elődünk és letűnt Neander-völgyi rokonaink mindennapi élete elevenedik meg ebben a nem mindennapi történetben, mely – csakúgy, mint valamennyi ember története az azóta eltelt 30 ezer évben – a szeretet és a gyűlölet, az egymásrautaltság és a széthúzás a boldogság és a tragédia, a múlt és a jövendő folyamatosságának és összeütközésének hőskölteménye. Mindenekelőtt pedig Ayláé, aki akaratával, kitartásával, ügyességével minden különbözősége ellenére is elfogadtatja magát a törzzsel, miközben érzékeny, okos, önálló,a saját útját járó nővé cseperedik.

Vélemény:

Ezt a könyvet nyáron olvastam és Ancsától kaptam kölcsönbe. Úgy gondoltam ez a röpke 590 oldal kitart majd a nyáron. Nem olvastam eddig soha őskorban játszódó történetről, ezért arra gondoltam, hogy majd utazáskor vagy a strandon majd előveszem és szép lassan elolvasom. Ez nem így történt. Négy nap alatt kiolvastam, annyira nem tudtam lerakni. A világ teljesen megszűnt körülöttem.
Ezelőtt a könyv előtt főleg fantasy könyveket, vámpíros, tündéres szerelmes könyveket bújtam. Nos ez a könyv üdítőleg hatott az elmémre.
Az írónő stílusa hihetetlenül megtetszett és a főszereplő Ayla karaktere is teljesen magával ragadott. Nagyon részletes leírások vannak a könyvben az őskori életmóddal kapcsolatban úgy mint vadászat, növények, öltözködés, sámán varázslatok, törzsi életben a nők férfiak szerepe és még folytathatnám. De még mielőtt megijedne valaki nem ismeretterjesztő könyvről van szó. Ugyanakkor mégsem szerelmi történetről. Nehéz szavakba önteni hogy mégis milyen könyv ez. Talán ha egy szóval kellene jellemeznem akkor azt mondanám KIVÁLÓ!

A könyvből régebben film is készült, amit megnéztem és bevallom ha nem olvastam volna a könyvet nem sokat értettem volna belőle. Ugyanis a filmben keveset beszélnek lévén, hogy az őskorban az emberek kevés hangot, szót használtak és inkább kézmozdulatokkal árnyalták a beszédüket. Ez a filmben is így történik ám, aki nem olvasta a könyvet, annak a film hatalmas csalódás és soha az életben nem akarja többet megnézni.


A barlangi medve népe egyébként a A föld gyermekei könyvsorozatnak az első kötete, ami 1980-ban jelent meg. Amit egyszerűen nem értek az az, hogy ezt a könyvsorozatot, hogy- hogy nem adták ki eddig magyarul! Külföldi rokonom teljesen le volt hűlve, hogy én még csak az első könyvet olvasom, holott ő most olvassa a befejező részt, ami a sorozat 6. könyve és állítása szerint ez nagyon ismert könyvsorozat.
Nos mindegy ez már így alakult. Örülök, hogy az Ulpius kiadó elővette ezt a remek sorozatot és hogy nemsokára megjelenik a 2. könyv is, aminek a címe: A lovak völgye.



Ajánlom a könyvet azoknak, akik már kicsit megunták a sok vámpíros regényt és egy kis szünetet szeretnének tartani vagy azoknak, akiket érdekel hogyan élhettek őseink anno jó pár évvel ezelőtt.
Azoknak viszont kifejezetten nem ajánlom, akik szerelmes, akciós, kifejezetten pörgős könyvre vágynak. Mert bár számomra pörögtek az események, de gyakran vannak hosszabb leírások a könyvben, ami sokakat untathat, ha egyáltalán nem érdeklődnek a történelem, őskor iránt.


Történet: 5/5
Borító: 5/4
Egyediség: 5/5
Karakterek: 5/5
Összesen: 5/5*







0 megjegyzés: