2011. március 23., szerda

A félszemű

A félszemű

 

színes, feliratos, amerikai western, 106 perc, 2010 (16)

rendező: Ethan Coen, Joel Coen
író: Charles Portis
forgatókönyvíró: Joel Coen, Ethan Coen
zeneszerző: Carter Burwell
operatőr: Roger Deakins
jelmeztervező: Mary Zophres
producer: Ethan Coen, Joel Coen, Scott Rudin, Steven Spielberg
executive producer: David Ellison, Megan Ellison, Robert Graf, Paul Schwake

 

szereplő(k): 
 
Jeff Bridges (Reuben J. Cogburn rendőrbíró)
Hailee Steinfeld (Mattie Ross)
Matt Damon (La Boeuf)
Josh Brolin (Tom Chaney)
Barry Pepper ('Lucky' Ned Pepper)
Domhnall Gleeson (Moon)


Rövid tartalom:

A tizennégy éves Mattie Ross apját hidegvérrel lelőtte a gyáva Tom Chaney, és a lány eltökéli, hogy az igazságszolgáltatás kezére adja a bűnöst. Segítséget kér az iszákos, hamar a fegyveréhez kapó békebírótól, Rooster Cogburntől. Ketten nekivágnak - a férfi tiltakozása ellenére -, hogy levadásszák Chaneyt. Az apja vére azt diktálja Mattie-nak, hogy a bűnözőt az indiánok földjén át is üldözze, és megtalálja őt a LeBouef nevű texasi ranger előtt, aki egy másik férfi meggyilkolása miatt vinné Chaneyt Texasba.

Vélemény:

 A filmet több kategóriában is Oscar díjra jelölték,igaz végül egy díjat sem sikerült bezsebelnie.
Kíváncsi voltam a filmre ,főleg a jelölések miatt ,bár a western sosem tartozott a kedvenceim közé. 
Ez a film sem győzött meg arról,hogy minél több westernt nézzek,mert igen is érdemes.
Maga a történet is elég egysíkú,izgalmakban egyáltalán nem bővelkedik. Bár Jeff Bridgesnek szerintem  jól állt ez a szerep, Matt Damon pedig...meglepődtem,hogy őt ilyen szerepben látom,sokáig vacilláltam is,ő az vagy sem?!
Összességégben valami teljesen mást vártam,valami pluszt..... De sajnos semmi ilyesmit nem tapasztaltam.

5/3 

 Képek a filmből:



0 megjegyzés: